fredag, april 03, 2009

Alltid något

I veckan har jag faktiskt stickat flera varv på omlottkoftan. Nu är det "bara" ärmar och knytband kvar. Men även om jag inte ökar sticktakten så värst mycket så hinner jag säkert klart innan UFO:t i magen blir ett FO. (Det där sista skrev jag nog mest för att övertyga mig själv, för nu går veckorna i rasande fart.)
I kväll landade jag så där riktigt behagligt på stickcafé efter en ganska rörig vecka på jobbet. Bra att jag kunde rota fram en liten spiralsocka att sticka på, för det var väldigt lagom. Dessutom var det trevligt att träffa stickkompisarna. Jag har missat alltför många träffar på sista tiden. (Faktiskt mer av jobbskäl än orkesskäl.)

2 kommentarer:

Inger sa...

Kan trösta dig med att på slutet kan det hända att tiden går väldigt långsamt,isynnerhet om väntan blir längre än förväntat.

Kristina sa...

Härligt att ses, det känns som om det var längesedan. Hoppas orken och lusten att sticka kommer åter. KRAM