söndag, november 06, 2011

Nyckelpigor

Efter att ha tagit en söm eller två i taget några kvällar sydde jag just klart den här tunikan.

Fint tyg tycker jag! Är allt ganska nöjd, men undrar varför allt ser så himla snett och galet ut när jag ska till att fota? Det är verkligen jättsvårt att få ett plagg att ligga helt plant och sedan hålla kameran i perfekt vinkel. (För inte kan väl den hemska sanningen vara att det ÄR snett? ;-))  Kantningen blev aningen, aningen lös, vilket troligen beror på att jag använde en annan muddväv den här gången. Velade lite mellan röd och svart kantning men fastnade som synes för den svarta. Konstigt nog, eftersom jag ju gillar färgglatt, men jag tyckte att det blev lite mer stilrent såhär. Nu är jag tom sugen på att sy ett par matchande svarta velourleggings till!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Otroligt söt!

Inger sa...

Jättefin, tänkte på dig när jag var på syfestivalen och såg alla fina barntyger.