onsdag, augusti 08, 2012

Treåringströjor

Lilla N har nu fyllt tre år, tänk så fort tiden går. I födelsedagspresent fick hon förutom en hel del annat denna tröja:

Lilla N såg jätteglad ut när hon öppnade paketet och sa "En tröja! TACK!" men hon har hittills vägrat prova den med motiveringen att den är för liten. Vi får väl se om hon kan tänka sig att använda den innan den faktiskt ÄR för liten. Mönstret heter Hoops och är ett Ottobremönster. Jag har minskat (!) halsringningen som var väldigt djup för att vara på en barntröja och förlängt tröjan lite jämfört med mönstret. Tyget kommer från Znok.

Lilla N:s kusin som fyllde tre år precis en vecka innan lilla N fick även han en tröja. Eftersom han gillar grönt kunde jag inte låta bli att köpa en bit av det här biltyget när jag var på Jofotex i somras. Testade ett nytt (men ur en gammal tidning) Ottobremönster även till den tröjan. Jag tycker om modellen men ökade bredden på fållarna för att de inte ska vika upp sig och förlängde den en aning så att den säkert skulle räcka till.
Jag hoppas att den passar bra och blir använd. Enligt föräldrarna så öppnade iaf kusinen paketet, slet av sig tröjan han hade på sig och tog på sig den nya. Sådant är roligt att höra.

1 kommentar:

Inger sa...

En bestämd liten fröken ni har. Får hoppas hon glömmer bort sig och tar på den ändå.