tisdag, juni 24, 2014

Shelly

Jag har under försommaren sytt mig två tröjor efter mönstret Shellyfrån Farbenmix. För en gång skull stämde mina mått riktigt skapligt med måttabellen så jag slapp trixandet med att försöka sy något som är mitt emellan två storlekar.

Jag har valt bort kragen och sytt en vanlig ringning och kort ärm så här till sommaren, men jag tycker annars kragen är snygg också. Åtminstone på andra. Jag tror aldrig jag har aldrig varit en kragmänniska.








Tygerna till båda tröjorna kommer från www.fabric.com och har legat till sig lite i tyghyllan i väntan på lämpligt projekt. Trikån är härligt mjuk och skön men jag ser nu efter några tvättar att den redan noppar sig lite. Hoppas att den håller sig skapligt ändå, för de här tröjorna har potential att bli riktiga favoriter.

-Posted using BlogPress from my iPad



1 kommentar:

Ullfull sa...

Du är så duktig!! Jättesnygga! Kram