tisdag, februari 28, 2006

Ministickor

I dag har jag äntligen hunnit till garnaffären och har inhandlat garn och stickor till nästa pulsvärmarprojekt. De svarta pulsvärmarna kom egentligen bara till för att jag skulle öva lite innan jag handlade "riktigt" garn. Är så trött ikväll, men var ju sugen att komma igång så nu har jag suttit med detta ungefär 45min-1h. Vad jag åstadkommit hittills? Detta:


Visst har jag fått garnet krulligt och fint?! Fast, nu var det ju inte det jag ville åstadkomma egentligen... Kära, rara, gulliga, underbara stickfantastvän, vad tänkte du när du rekommenderade MIG ett garn i sytrådstjocklek? :-) Jag måste ju tacka för förtroendet iaf! Det var faktiskt ganska speciellt att försöka sticka med detta, när man är van med mycket tjockare garn och stickor - det kändes som om jag liksom satt och lekte med någon slags miniatyrvariant av stickning. Svårt att förklara känslan, men lite lustigt var det!

Nu kan man ju tro att jag är upprörd över mitt första misslyckande, men det är jag faktiskt inte alls. Jag ska nog få till det så småningom! Dessutom var ju Alpacan ett sådant härligt mjukt och lent garn, så kära, rara, gulliga, underbara stickfantastvän, du är förlåten!

Inga kommentarer: