lördag, februari 25, 2006

Vingliga värmare

Nu har jag gjort klart årets stickprojekt, ett par pulsvärmare stickade i rätstickning och med picotkant. Förrförra året stickade jag en för lång halsduk, förra året en för färgglad mössa och nu alltså ett par pulsvärmare. Inte blev varven så jämna och fina, och picotkanten blev inte perfekt. Dessutom kan man hitta ett och annat fel mitt på, eftersom jag VÄGRADE repa upp. (Jag vet nämligen hur det blir: Jag tappar bara maskor, vänder dem fel osv och så har jag ännu flera fel än det jag försökt åtgärda.)

Trots att själva fysiska resultatet (muddarna) alltså lämnar lite övrigt att önska så är jag ganska nöjd med att jag lärt mig vad "omslag" är och hur jag ska sticka "två rm i samma m", och det, kära vänner, är ett fantastiskt resultat! :-)



Inga kommentarer: