fredag, maj 09, 2008

Fredagsläget

Stickningen ligger i en övergiven hög på soffbordet. Jag hade flera lediga timmar i går eftermiddag mellan jobb och föreläsning, men kom mig aldrig för att ta ut stickningen till balkongen. Tjock yllestickning kändes på tok för varmt att hålla på med i går i sommarvärmen. Dessutom ville jag få en liten gnutta sol på några av de kroppsdelar som jag inte exponerat på förskolans gård. Även om jag inte får så mycket färg på somrarna så har jag börjar utveckla en lätt tendens till "dagisbränna", dvs jag är kritvit på hela kroppen utom i ansiktet, gluggen vid halsringningen och händerna. :)
Jag tillbringade alltså en stund bredvid det blommande vinbärsträdet alldeles utan stickning. Det gick bra det också, och det kändes på något sätt rätt fint att vi klarat vintern båda två.

I dag skiner solen igen. Jag har smort in näsan med solfaktor 25. Det är fredag och efter jobbet väntar nog en kväll med grillning här hemma. Helt okej.

2 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

härligt, nu är de gott att leva.
Må gott.
Eva.

Anonym sa...

Ja, nu är den mest underbara tiden. Kul att ha en vinbärsbuske på balkongen. Både vackert , gott och nyttigt.