torsdag, november 27, 2008

Årets krans

Härom kvällen var det dags att tillverka årets adventskrans. Det gick lätt i sällskap av en tålmodig lärare och goda vänner. Så här ser den ut (i blixtljus):

Jag kände mig inte riktigt redo för julröda dekorationer än. Det gjorde jag visst inte förra året heller... Vi hann med fika och stickstund också, så jag tog mig iaf förbi tumhålet på vanten.Tack för era tips om att undvika hål, förresten. Smart det där med att lägga garnet runt nästa maska. Ska göra så på vante nummer två!

Annars har jag lite stickpanik. Eller kanske inte panik, men beslutsångest. Jag vill ju sticka klart Lovikavantarna förstås, men också min Diamondsjal, och helst ska den blå mössan vara klar till jul. Och allra helst skulle jag vilja göra att par sockar tills dess också...

Men, jag är ju så trött så trött på kvällarna, så jag kommer inte mycket längre än till tankestadiet när det gäller stickande. Kanske, men bara kanske, orkar jag några varv innan sängdax ikväll.

5 kommentarer:

Knyppeltanten sa...

Kransen var jättevacker.

Zandra sa...

Snygg krans! Och trevlig blogg. Undrar hur många maskor du lagt upp till vantarna, den beskrivning jag har är HELTvärdelös, måste göra om den så den blir begriplig...

Anonym sa...

Underbar krans du gjort!

Kristina sa...

Duktig tjej. Du kommer pigga på dig, du får äta lite lussebullar och pepparkakor. Kram

Anonym sa...

Du gör så himla fina kransar. Går du på någon typ av kurs eller så?
Trevlig helg!
Ewa