måndag, april 26, 2010

Sådant som hänt

Jag har stickat en mönsterrapport på spetsdelen på Helena-koftan.

Jag har fått ett väldigt blommigt tyg av min far. Eller rättare sagt, Nora har fått ett väldigt blommigt tyg av sin morfar. Nu är det upp till mig att omvandla det till ett par glada sommarbrallor.



Min sambo är hemma från både Långbortistan och storstan. Från Långtbortistan fick han med sig en trist förkylning, och tyvärr stannade förkylningen kvar här fastän sambon for till storstan förra veckan. Nu är dock både förkylning och sambo här. (Nåja, sambon är på jobbet, men iaf i stan.)

Jag har nästan sytt klart ett par kortare sommarleggings (piratbrallor?) till lilla N, men jag tänkte fel när jag klippte till tyget så jag tror inte alls de kommer passa.

Jag har skrivit klart personligt brev och CV, och väntar nu på att det ska komma ut några intressanta förskollärartjänster i kommunen. (Ja, jag måste söka de jobb jag är intresserad av fastän jag har en fast tjänst i grunden.)

Jag fick ett vänligt och klokt mail från en annan mamma nu på morgonen. Tack Mia!

Jag har ätit upp min müsli. (Egentligen hade jag tänkt göra ny i helgen, men det är ju faktiskt något som INTE hänt.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker morfarstyget är riktigt fint.Kommer att bli jättefina sommarbyxor. Trist när förkylningen stannar längre än sambon :-(.Krya på dig!
Ewa

Anonym sa...

Hoppas att du hittar ett jobb som du trivs med.Blommigt tyg till lilla N kommer att bli fint.Ser ju härligt sommrigt ut.