lördag, juli 03, 2010

Har hon sytt byxor nu igen?

Ja, det har hon. Egentligen skulle dessa sys i ett snyggt grönt återvunnet tyg  med vita prickar/ringar på. Dessvärre lade jag en mönsterdel spegelvänt så att jag fick avigan ut på ett halvt byxben, och tyget räckte inte för att klippa ett nytt. Synd, men eftersom jag ändå hade symaskinen framme och mönstret redo så fick det bli ett par i detta tyg som jag köpt från Stoff och stil för några år sedan.

Denna gång har jag breddat byxbenen lite längst ner och för att kunna göra det symmetriskt har jag sytt sidsömmar. Jag valde också resår istället för mudd i bensluten. Tanken var att få till lite mer puff i benen, men jag kunde gott ha tagit till ännu lite mer vidd. 

Annars har jag faktiskt stickat klart ärmarna på Helenakoftan. Den ser verkligen inte särskilt vacker ut på bild men i verkligheten är den riktigt söt. Återstår nu att sticka hals- och knäppkant samt att sy upp picotkanterna på ärmarna.
Jag har hopp om att den ska bli klar vilken sommar som helst. ;-)

2 kommentarer:

Sanna T Sköld sa...

Härliga byxor!! Härlig kofta också.

Anonym sa...

Vilka jättefina kläder lilla N får nu igen. Jag vill också ha en sådan mamma :-)