onsdag, februari 16, 2011

En stjärna!

För ett par veckor sedan vågade jag mig till sist på att sy en applikation på ett klädesplagg. Jo, jag har sytt applikationer på kläder förut, men jag har ofta använt raksöm och låtit kanten på applikationen vara rå, istället för att zigzaga. Jag har haft svårt att få zigzagen snygg nog. Den här gången blev det dock riktigt bra. Jag använde Totally Stable på baksidan och det är ju helt klart smidigare än rivbart mellanlägg.
Till sist bestämde jag mig för att göra en stjärna fastän det inte precis är originellt. Saken är nämligen den att lilla N har lärt sig rörelser till "Blinka lilla stjärna" på förskolan och blir lycklig när hon får syn på en stjärna någonstans. Då "blinkar" hon med sin hand, och kan på så sätt säga "Titta, där är en stjärna!" utan att klara av att uttala orden. Såklart tösen skulle ha en stjärna då!
Tunikan är sydd i jersey med lycra från Mjuka tyger respektive Jofotex, och mönstret är detsamma som till den här.
Ikväll sydde jag klart ett par leggings som borde passa att använda till. (På fotot ovan har hon ett par strumpbyxor som börjar bli små.) Inget speciellt med dessa leggings, mer än att jag har ökat en aning i vidden jämfört med de jag sydde senast. Lilla N har uppenbarligen något slags växtspurt, iaf på bredden, för plötsligt börjar en del kläder sitta tight.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken underbar tunika.Hon är sååå välklädd lilltösen.
Ewa