tisdag, maj 17, 2011

Lite gör jag i alla fall

Härom dagen tog jag fram mitt supermjuka Capragarn från Knit Picks och lade upp till en axelvärmare. Håll gärna tummarna för att jag har valt rätt storlek. Det var inte helt enkelt att välja eftersom jag ( med tanke på ryggmåttet) låg ganska precis mitt emellan två storlekar. Vill dock inte ha den bylsig så jag kör på den mindre storleken. Stickat är ju stretchigt eller hur? ;-)

Nu skulle jag bara vilja sticka, sticka, sticka, men det är mycket annat som stjäl min tid så jag är glad att jag iaf har kommit igång. Och att det går ganska snabbt på stickor nr 5.

Sedan sist har jag förresten sytt klart en kortärmad rosa (!) tröja till lilla N, men den har tyvärr inte fastnat på bild ännu. Ville ta en livebild, men min lilla fotomodell är inte alltid så medgörlig, så jag hann inte fota innan tröjan var ganska smutsig.

När vi hade några riktigt varma dagar här insåg jag att vi har behov av lite tunnare långärmade tröjor som kan skydda mot solen på förskolegården. Solkrämer i all ära, men allra bäst, och kanske enklast, är ju att undvika exponering i möjligaste mån. Jag har i alla fall påbörjat en tröja som jag hoppas ska funka. Nog för att vitt tyg släpper igenom mycket sol ändå, men detta ser faktiskt hyfsat tättvävt ut trots att det är ganska tunt. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, ljusa kläder är ju absolut enklast att skydda mot solen.
Ewa