måndag, oktober 10, 2011

Höstbyte

Nu var det förskräckligt länge sedan jag bloggade. Igen. Denna gång beror det dock till viss del på att jag varit iväg på en härlig semestervecka i ett varmt och soligt Turkiet med min familj. Det var härligt! Och jag  saknade bara symaskinerna liiiite grand. Desto mer otålig blev jag av att veta att det låg ett spännande paket och väntade hemma på Konsum.
Jag är med i en facebookgrupp som heter "Vi sytokiga" och där har det arrangerats ett byte där man fått veta vem man ska sy ett klädpaket till, och så får man i gengäld ett paket från en hemlig sömmerska (ja, för det var inga män anmälda tyvärr). Det här är vad lilla N och jag till vår stora lycka var och hämtade ut idag:

Ett jättefint velourset sytt av Sork u Töis. Jag har tidigare inte varit alls så sugen på Ooga Booga-tyget (det mönstrade tyget i tunikan/klänningen) men så här är det ju jättesnyggt. Jag tycker också att de röda kantbanden lyfter plagget mycket. Med i paketet fanns också ett finfint förkläde i textilvaxduk (eller vad det nu heter):
Jag frågade lilla N om hon inte skulle prova det, och det ville hon direkt. Dessutom tog hon själva förklädespåtagandet som ett klartecken för kakbak och började plocka fram ingredienser ur skafferiet, så vi fick liksom en äpplekaka på köpet. :) Mycket nöjda är vi!

Återkommer strax med bilder på vad som låg i paketet som jag skickade i väg till en liten tjej på Västkusten.

Inga kommentarer: