onsdag, juli 10, 2013

Vårsömnad

Jag fortsätter blogga ikapp. I våras ritade jag upp nästa storlek, 4T, av singoallamönstret Playdaye Peasant Dress och sydde den här klänningen av Ernst-trikå.
Jag har gjort ärmarna lite, lite smalare än i origin:almönstret eftersom jag tycker de kan bli lite VÄL puffiga annars. Jag har inte dragit åt resåren i ärmsluten så mycket eftersom lilla N avskyr allt som sitter åt, speciellt under/på armarna. Annars kunde man gott dra åt dem lite mer, men jag får istället glädjas åt att denna accepteras för det mesta.

En dag i våras när mina föräldrar förbarmade sig över mig och tog med lilla N på utflykt hann jag förutom ett antal mössbeställningar även sy dessa tights, tänkta att matcha en köpt stjärntunika från Kameleont design.

Jo, för jag köper faktiskt tex Kameleontkläder på rea då och då, när kläderna säljs för samma pris som tyget ungefär. Då kan jag lägga min sytid på andra saker tycker jag.

Jag har sett många som syr så fina topar och klänningar som de kantar med trosresår så jag fick lust att testa själv. Det gick riktigt bra med hjälp av Syfrökens tutorial. Självklart tycker min dotter att jag borde gjort halshålet större, men det tycker hon i princip alltid.
 Nyckelpigetyget är köpt från USA för flera år sedan och har tidigare blivit en tunika till en mindre lilla N.
Nu är hon inte så liten längre minsann utan fyller fyra år om några veckor!

Inga kommentarer: