torsdag, augusti 23, 2012

Blå fordon

Eftersom jag gillade modellen på den grönsvarta presenttröjan jag sydde häromsistens så fick det bli en till efter samma mönster när jag skulle sy ännu en present till en treåring. På grund av lite tidsnöd bestämde jag mig dock för att skippa den enfärgade "extrafållen" och istället förlänga tröjan.


Mössan sydde jag snabbt ihop i lördags innan vi skulle iväg till en familj med en 2-årig kille. Han har nästan samma färger i sig själv som lilla N så jag tänkte att han säkert passar fint i lite turkost han med.

Har en bit kvar av fordonstyget i den här färgställningen så nu ska jag bara bestämma mig för om lilla N också ska få något i det här tyget eller om det är jag själv som ska få en ny jobbmössa till hösten.

För övrigt är det livsfarligt med alla fina tyger som nu strömmar in i olika nätbutiker. Jag blir ju SÅ sugen på att handla mer fastän jag har en hel del tyger på lager som jag borde sy upp först. Men hur ska jag hinna det när jag sitter här framför datorn? Bäst jag drar upp till symaskinerna direkt! Hej på er!

2 kommentarer:

Inger sa...

Det känns så länge sen jag sydde en massa barnkläder.Blir så sugen när jag ser dina alster, men nu räcker inte tiden. Hur kunde den göra det med tre små barn? Den frågan grubblar jag ofta på.

Inger sa...

Fyra barn skulle det ju vara.