lördag, december 16, 2006

Snart är det jul även i frökens hus

Tack för alla gratulationer igår! Jag firade födelsedagen med att hänga upp julgardiner och baka lussebullar.

Kände mig lite extra kärleksfull när jag skulle forma bulldegen...


Och bullarna svarade med att jäsa duktigt!

Sedan, sent igår stickade jag klart mammas halsduk, och fäste trådarna.


Nu har jag följade påbörjade projekt:
Halvvantar till sambon - snart klara
Virkad kjol - dags att sätta igång om den ska bli klar till nyår ;-)
Tvåfärgsstickade vantar - väntar tålmodigt i en stickpåse, och kommer nog få göra så en stund till

Men, just nu har jag lust att sätta igång med ett helt NYTT projekt. En sjal i det här garnet. Kanhända tar jag tag i det senare idag.

2 kommentarer:

Stickorren sa...

Grattis i efterhand! Ha ett bra nytt år!
Lussekatterna var definitivt av det bättre slaget!

Anonym sa...

jättefina lussehjärtan!

nu drar vi till kbh, ska du ha nåt?