lördag, augusti 07, 2010

The end of an era eller nåt

Det blir så lite bloggat här nu att jag har dåligt samvete, både gentemot er, och mig själv. Jag vill ju så gärna hålla bloggen levande, men alltid är det något annat som pockar på den där stunden på kvällen när lilla N har somnat, så bloggande har blivit nedprioriterat. Nu har vi också haft ganska fullt upp med firande av både makens födelsedag och lilla Ns ettårsdag. Jo, och så var det ju det där med bröllopet också.

Ärligt talat har jag ju inte precis producerat en massa värt att blogga om heller, men i går bakade jag iaf några riktiga godiskakor så idag tänkte jag bjuda jag er om inte på kakorna så iaf på receptet. Kakorna är något slags blandning av kladdkaka och chokladbollar och innehåller inget mjöl så de passar utmärkt till de glutenallergiker som tål havre.

Chokladbollskakor
200g smält margarin eller 2 dl flytande margarin
6 dl havregryn
1 ägg
2 dl socker
1 msk vaniljsocker
1,5 msk kakao
ev. 1 msk kokt kaffe
ev. 1 msk punsch

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda havregrynen med det smälta margarinet och låt det stå ett par minuter. Vispa ägg och socker pösigt och rör sedan ner kakao, vaniljsocker och havregrynsblandningen. För en mer vuxen smak kan du sedan tillsätta lite kaffe och/eller punsch.
Klicka smeten i 12 muffinsformar och grädda ca 10 min.
På måndag börjar jag förresten att jobba, på en för mig ny förskola. Jag har allt både lite magpirr och allmän börja jobba-ångest, men det ska nog bli bra bara jag kommer igång. Lite konstigt känns det dock att jag som under ett helt års tid spenderat mina dagar med lilla N plötsligt inte ska göra det längre.

Nu ska jag dock inte tänka på det utan istället göra mig i ordning för att gå på bröllop. Det är en av mina fina stickvänner som gifter sig och efter lite diskussion med andra stickvänner tror jag minsann att jag ska ta med mig en stickning också. Det vore ju nästan oartigt att gå naken på bröllop, eller hur?!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ska genast testa receptet på kakorna.Lycka till med det nya jobbet! Jag är helt övertygad om att det blir bra, bara du får komma in i det.Mycket festligheter det varit i er familj nu.Kul!
/Ewa

Mia sa...

Ja va konstigt det är när en fas av livet går över i en annan. Det är både en glädje att kunna släppa barnet men också en sorg och saknad.

Lycka till på jobbet!! Undrar om det är på "vår" förskola.

Väntar smått förresten, vecka nio...

Fröken Fräken sa...

Å, så spännande Mia! Ännu en ny era tar sig början. ;)
Stort grattis!

myzpyz sa...

lät smaskens så jag tar med mig receptet hem :)