tisdag, augusti 24, 2010

Mockasinkjol

Lilla N har fått ett par mockasiner. Ett par grå Barbapapamockasiner med grön kant. Jag blev smått lycklig över att vi hittade ett par som inte var rosa och hade Hello Kitty-tryck. Barpapapa kan jag leva med, Hello Kitty är jag däremot allergisk mot.

Mockasiner verkar praktiskt att ha över strumpbyxor, därav inköpet. Strumpbyxor funkar nämligen inte något vidare att krypa eller klättra eller springa omkring med lära gå-vagnen i. Tanken var att lilla N nu ska kunna använda någon klänning eller tunika med strumpbyxor till hösten.

När jag såg den där gröna kanten på mockasinerna kom jag genast att tänka på det gröna fordonstyget som jag hade liggande. Och på den gröna muddväven från Stoff och stil. Innan vi kommit hem från stan med mockasinerna hade jag en plan på en grön volangkjol klar. Dagen efter var även kjolen klar.

Jag ville att kjolen skulle vara kort så att den skulle vara krypvänlig. Nu ser jag dock att den ställer ut sig lite mer än beräknat och att den gott kunde varit ett par cm längre. Nåja. Jag tycker den blev lite rolig iaf. Flickig men inte sockersöt, liksom.

3 kommentarer:

Malin sa...

Vilken underbar kjol! Precis rätt kombo. :)

Tråkigt att det ska vara så svårt att hitta neutrala barnkläder (och mockasiner).

Anonym sa...

Vilken liten prinsessa! Kjolen är jättefin.
/Ewa

Anna sa...

Superfint!!! Kjolen passar mockasinerna perfekt! :-)