måndag, augusti 23, 2010

Hon är klar!

Helena är klar! Jag har valt att använda knappar och knapphål istället för knytband som i orginalutförandet. Efter att ha läst andras kommentarer om mönstret på Ravlery så har jag förlängt ärmarna något. Jag hoppas det var rätt beslut. Nu när jag tänker på det i efterhand känns det inte så, eftersom köpekläder ofta tenderar att vara lite långa i ärmarna till lilla N. Just nu är hela koftan lite för stor för henne så det är svårt att avgöra om armarna kommer växa i kapp ärmarna så att säga. Garnet är från Knit Picks och heter Comfy.
Annars stickar jag vidare på mina muddar. Mudd nummer två var nästan klar när jag insåg att jag stickat den betydligt lösare än den första, så nu har jag repat upp och börjat om.
Jag tror jag har ett nytt projekt på gång också. I helgen när jag besökte min LYS köpte jag en härva Lucca Fino i en fin brunmelerad nyans. Jag har nystat det och klappat lite på det och ska bara känna efter så att det är helt rätt innan jag lägger upp mina 311 maskor. 
Jo, och så har jag faktiskt sytt lite också, men det får jag visa en annan dag.

3 kommentarer:

Inger sa...

Vad fin koftan blev, inte minst knapparna.

Anonym sa...

Underbart söt kofta. Vilken storlek har du stickat? Är dom bra i storlekarna?

Fröken Fräken sa...

Haha, du har rätt Inger. Knapparna är perfekta. Tack för hjälpen!

Anonym: Jag stickade storlek 12 mån men den blev allt lite större. Kanske stämde inte min masktäthet riktigt. Jag hade 20,5 maskor/4 inches på provlappen iaf.