söndag, juli 13, 2008

Söndag

Jo, visst var han bra igår, Lasse! Och visst hade jag en väldigt bra plats! Står man bara ut med att bli knockad av grannes överdimensionerade handväska och att bli trampad en aning på hälarna så är det överlägset bäst att stå långt fram! Så är det bara.

Idag har jag tagit mig hem igen, och dagens projekt har bestått i att sy i fyra knappar till i koftan. Framkanten blir fortfarande vågig, men nu glipar iaf inte koftan.

Jag vet ännu inte om jag kommer använda den så mycket. Jag är rätt tveksam till passformen. Försökte faktiskt tänka till för att få resårpartiet lagom långt, och på rätt ställe när jag stickade den, men det känns inte som jag lyckades. Det syns kanske inte så mycket på bilden, men i verkligheten bubblar sig koftan en del i sidorna. Egentligen känns koftan lagom tight, men formen är inte riktigt, riktigt bra. Resårstickningen skulle kanske varit hårdare, för som det är nu drar den inte in så mycket, utan resårens elastictet gör snarare att magen får möjlighet att puta ut. (Eller, så är det kanske så att magen skulle ha varit hårdare.. ;-) )

Och, skulle det inte blivit bättre med resåren högre upp, en liten bit under bysten ungefär? På den här bilden syns det lite hur det bildas en "valk" över resåren nu.

Sådant som tål att tänka vidare på en annan gång. Tänk vad man lär sig saker hela tiden!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är du petig eller är du petig :-) Jag tycker inte alls det är något fel på tröjan, den är snygg! Men visst, jag kan förstå dig, för i vissa plagg trivs man bara inte, hur snygga dom än är.

Anonym sa...

Du har rätt i att resåren skulle börja högre upp, men ärmarna blev jättesnygga!

Alltid knepigt med passform men man lä sig på varje projekt:)