lördag, juni 27, 2009

OpArt

Innan vi åkte iväg till Västkusten hittade jag mönstret till en rolig babyfilt. OpArt heter den och mönstret finns att hämta gratis på Knitty.com.

När vi var i Göteborg passade jag på att titta in på Deisy design och köpa garn till den. Nu efteråt undrar jag om jag inte borde ha köpt ett nystan till i vardera färg, för Muskaten är några meter kortare/nystan än mönstrets garn. En annan lite irriterande sak är att jag när kom hem fick jag veta att Drops har 40% rea på alla bomulls- och lingarner from idag. När man köper garn till en hel filt gör det ju lite skillnad...
Nåväl. Idag har jag stickat provlapp och är sugen på att sätta igång. Bara ett aber återstår. Jag behöver stickor nr 4. Igen! Jämt! Alltid! Mina bästa 4:or är ju upptagna i babyvästen.

Jodå, jag använder KnitPicks utbytbara stickor till västen så visst kan jag skruva av dem, men då vet jag vad som kommer hända med västen: Zzzzz.

Till en början klarar jag mig nog med strumpstickor och sedan en rundsticka om jag använder magic loop-metoden, och det kan jag förhoppningsvis frigöra någon annanstans en stund. Sedan kommer jag dock att behöva två låånga rundstickor. Men visst är det märkligt det där med favoritstickstorleken? Har ni andra samma problem?

2 kommentarer:

Anonym sa...

En så underbart rolig filt, och bebisen är bara så ååååååååååå....

Linnea

Anna sa...

Precis den filten hade jag också tänkt sticka men det blev inte av. Du har valt vackra färger! Precis som du så e min favoritstickstorlek nr 4..