tisdag, juni 02, 2009

Seg seger

I går kväll var jag duktig och gick på en informationskväll hos försäkringskassan. Lite drygt hälften av alla deltagare hade stora magar. I dag har jag ägnat flera timmar år att återigen räkna på föräldrapenningen och åt att bli in- och utkastad av försäkringskassans självbetjäningstjänst på nätet. Nu har jag iaf lyckats skicka in en ansökan om föräldrapenning, (Seger!) men om jag tänkt smart eller inte vet jag inte ännu. Som det ser ut nu tror jag att dagarna kommer räcka, men frågan är om pengarna gör det. ;)

Nu äntligen ska jag maska av sjalen klart! Sedan måste jag nog börja klura på ett nytt projekt.

2 kommentarer:

Inger sa...

Den andra hälften,var det manliga individer?

Sanna T Sköld sa...

Detta med föräldrarpenning är en konstig djungel. Inte alls lätt att förstå, i alla fall inte för mig. Mina sista dagar tog jag ut nu i april. Jag håller tummarna för att allt stämmer och att pengarna räcker till det som de ska så att du kan vara ledig och mysa med den nya individen.