torsdag, augusti 13, 2009

Sovtid = pysseltid

Fastän tempot inte är särdeles högt här så går dagarna fort. Om bara några dagar börjar sambon jobba igen, och det känns märkligt att vi då ska vara alldeles själva här, lilla N och jag. Det känns lite fel på något sätt, även om vi säkert klarar oss. I går övade vi nämligen, eftersom sambon var iväg på utbildning över dagen. Förmiddagpromenaden var väl det vi lyckades sämst med, N och jag. Tydligen var hon inte alls sömning eller ens mätt fastän hon var nymatad. Hon som sovit så sött i vagnen tidigare var inte alls nöjd. Jag fick både amma och bära bebis i famnen innan vi tagit oss hem igen. Väl hemma somnade hon dock gott en lång stund och jag hann med att leka lite med textilfärg på en vit body.Och eftersom tösen sov vidare när jag var klar med bodyn hann jag börja sy ett tvättbart överdrag till amningskudden också. Det blev dock inte helt klart förrän till kvällen, men jag kände mig ändå mycket nöjd med att jag hann.
Idag har vi testat bilbarnstolen i min bil, och jag har provkört och lastat i och ur barnvagn osv så att jag vet att jag klarar mig själv nästa vecka. Bra!
Nu sover N i min famn igen. Ska jag måhända lägga ner henne och kanske gräva lite i mina tyglådor efter någon fin trikå? Kanske en stund. För nog lockar det att bara ta henne med mig till soffan och slumra lite tillsammans i åskvädret också.

1 kommentar:

Inger sa...

Inte dåligt vad du hinner med,är imponerad.