lördag, mars 06, 2010

Knäpp knappfröken

Har länge tänkt att jag skulle tillverka några bodyförlängare, men har inte fått tag i några tryckknappar i rätt storlek. Knapparna på köpta babyplagg är oftast 9 mm, och de vanligaste knapparna i sybehörsbutikerna är 10mm Nu har jag dock hittat en butik på nätet som säljer 9 mm:s tryckknappar. Helt ok pris på knapparna men det blev lite på gränsen på dyrt med frakten när jag nu bara skulle ha några knappar. Nåväl, det kan det ju vara värt, tänkte jag, och fortfarande billigare än att köpa färdiga bodyförlängare av någon annan hemmaslöjdare. Ja, och så skulle jag ju kunna tillverka ett gäng och ge bort som presenter till andra småbarnsföräldrar.

I veckan kom knapparna och jag satte igång att sy ett gäng prototyper i trikå. Så skulle jag fästa knapparna och insåg först då att jag ju inte har något verktyg att fästa 9mm:s knappar med. Hallå, hur tänker jag egentligen?

Men nu ville jag ju så gärna få till dessa förlängare så jag försökte ändå med de verktyg jag har för 10mm:s knappar, och lyckades göra fula hål i mina prototyper samt förstöra ett antal knappar.

En enda fungerande bodyförlängare har jag fått till.
Det är ju bra, men inte blir det några presenter av detta precis. :-)
Jag har dock fortfarande några knappar kvar så om någon har ett passande verktyg att låna ut eller tips på var man får tag på ett så är jag fortfarande intresserad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har aldrig hört talas om bodyförlängare,men det verkar ju smart.Då kan dom ju ha bodysarna lite längre. Dom växer ju ur dom så oerhört snabbt.