torsdag, mars 17, 2011

Appa!

Frågade maken om aptyget skulle bli en kortärmad tunika, en klänning eller en t-shirt till sommaren. Det skulle bli en t-shirt, sa han, och jag håller med om att det passar fint. Det blev lite svenska flaggan-känsla över tröjan, och det gör faktiskt att den känns sommarglad.

Bilden är inte så bra som jag skulle önska. Dels ser knäppningen på axeln skev ut och dels är ljuset inte riktigt bra. Det senare kan jag kanske skylla på att jag har en ny kamera som jag inte riktigt är kompis med än. (Fast den plingar iaf inte varje gång jag sätter på den och den ger inte ifrån sig ett artificiellt klickljud varje gång jag tar ett kort. Alltid en början.)

Mönstret kommer från min husbibel, Meedom och Meedom, aptyget från Mjuka tyger och mudden från Stoff och stil. Jag valde att göra knäppning på axeln för att slippa bråka med en tight halsöppning över lilla N:s huvud, men när jag snabbtestade tröjan på såg halsöppingen faktiskt ganska vid ut. Kanske kunde jag ha skippat knäppningen.

Appa! säger lilla N när hon ser den här tröjan. När jag surfade förbi Makrillens blogg i morse blev lilla N mycket konfunderad. Makrillen hade ju på sig en aptröja! "Appa! Appa!" sa lilla N och pekade på sig själv.

Surfade några sybloggar nyss och fick se att duktiga Mia har skrivit ett blogginlägg som gjorde mig glad. Tänk att hon fått inspiration till att börja sy barnkläder efter att ha sett mina byxsömnadsförsök förra våren. Härligt! Jag var förstås tvungen att gå tillbaka i min egen blogg för att se hur det var med den där byxfabriken. Hittade inlägget, och förundrades dels över lilla N:s minimala kalufs och dels över att brallorna i bild faktiskt funkar fortfarande. Vilken dag som helst är de för små, men det känns liksom bra ändå, de har hunnit användas mååånga gånger nu. Långa benmuddar är verkligen inte fel!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Förvirrande när aptröjan sitter på någon annan ! Fin är den iallafall.
Ewa

Anonym sa...

Menar du att M inte ville ha en tunika till sommaren? Nåja, han passar nog bra i t-shirten oxå;)
Kram
Kusin A

Fröken Fräken sa...

Hahaha! Vilken bra idé Kusin A! Måste genast beställa lite mer aptyg tror jag!

Fast själv påstår han att han vill ha en sarong. Hm.

Anonym sa...

Haha, jag tror han skulle klä utmärkt i en sarong. Klart han ska få det!

Kusin A:)