torsdag, juli 05, 2012

Sommarsömnad

Visst är det härligt med semestertider!? Här hemma är det bara lilla N och jag som är lediga ännu så vi har varit hemhemma några dagar och som vanligt släpade jag med mig mönster, mönsterpapper, tyger och skärmatta. Det gäller att passa på när man får hjälp att underhålla lilla N, som inte ens nu när hon närmar sig 3 år är särskilt sugen på att leka en stund själv och låta mamma greja med sitt eget. ;) (D, om du läser detta: Jag minns när din A var någonstans i den här åldern och du lite smått desperat frågade vad tusan man skulle hitta på för att aktivera sitt barn. Först nu förstår jag riktigt hur du menade.)

Hur som helst- jag har iaf på min semester kunnat klippa till tyg till några plagg och ett par saker har jag tom sytt ihop, bla den här singoallan.
Den ser inte mycket ut för världen där den ligger på golvet, men den är riktigt fin på. Tyget är jersey och kommer från Michas Stoffecke och mönstret som täcker storlekarna 6 mån-7 år (!) har jag köpt på Etsy för inte många kronor alls.

Lite tidigare i somras sydde jag de här shortsen till lilla N och hennes kusin som är bara en vecka äldre. Enklast möjliga modell (Meedom form 1, men lite modifierinngar) och stretchfrotté från Jofotex.

Och nu hade jag tänkt visa er ett antal fler obloggade alster, men se Pippi Långstrump sitter här bredvid med bordet dukat och väntar på att Prussiluskan äntligen ska komma, så jag får be att få återkomma.

1 kommentar:

Bror sa...

Kan säga att det vara bara dessa som gällde när vi var i turkiet, inga andra kortbyxor, så de är verkligen uppskattade. Likaså den gröna bil-tröjan som är en favvo den med.