tisdag, oktober 29, 2013

Midsommar

Vill fortsätta att visa lite av det jag sydde i somras. När det närmade sig midsommar fick jag bråttom att sy en midsommarklänning till lilla N. Jag valde ett tunikamönster från Ottobre som jag använt tidigare (trodde jag skulle hitta ett blogginlägg om den tunika i Bärgarntyg som jag sytt men tror att jag har jag missat att blogga om den), men förlängde det till en kort klänning.  Det underbara dalahästtyget med matchande band från Znok passade perfekt till midsommar.
Tightsen är sydda i Znoks enfärgade jersey, vilket var en trevlig bekantskap, och trots att det inte ser ut så på bilderna är det samma tyg på fickorna på tunikan.
Det blev regndans runt stången för vår del, men framåt kvällen klarnade det upp och vi kunde ha fotosession på mina föräldrars altantrappa.

2 kommentarer:

Ullfull sa...

Oj så fin känning och töis!! Kul att träffas igen!!/Kram Anita

Inger sa...

Självklart är sonen fin han också även om han lagt sig till med skägg. Ska väl kompensera att hårfästet smyger sig uppåt en aning.Vågade inte lägga upp någon av bilderna med de tre söner som var med.