måndag, mars 26, 2007

Dimman lättar

Efter lunch lättade dimman över min stad och vårsolen dök fram igen. När jag kom hem från jobbet satt jag en stund på balkongen och odlade fräknar innan jag började rota runt bland krukor och jord. Här måste våras lite!
En liten blomma på bordet hade jag redan, men nu har jag petat ner några penséer i krukor också.
När man har ägnat sig åt så ansträngande trädgårdsarbete är det trevligt att ha en frys som påminner om en adventskalender. Man bara öppnar en ny låda varje dag. Ganska spännande ibland. Dagens låda blev en mumsig repris från i lördags. (Tack, M!)
Stickningen låg hela tiden och såg övergiven ut. Tyvärr, min lilla socka, ibland måste man prioritera. Men, kanske hinner jag gosa lite med dig efter kören!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Adventskalender - det var en rolig liknelse. Den ska jg komma ihåg.

Inger sa...

Idag hade visst vår frys besök av utflugne sonen.Han hittade någon fovoriträtt i en matlåda.

Anonym sa...

Fnissar åt "adventskalendern" (och tänker på min kalenderstickning...)

När U bodde hos mina föräldrar en period (innan vi köpt det röda huset med blå dörr) så gjorde mamma hans matlådor innan han hann med att protestera. Och det var en kombinerad chokladkalender. Godis varje dag. Tur att vi hann få huset och flytta! ;-)