tisdag, mars 20, 2007

På kanelen igen

Sitter här och knaprar kanelknäcke på rekommendation från min brorson. Han hade rätt. Det är gott! Och rätt sött... Men som kex till kaffet eller så är det ju perfekt!
Tyvärr vill jag ju ha fler nu. Jag är kanelberoende. Jag är verkligen på kanelen.
Förhoppningvis kan man få tag i kanel även i Leksand i augusti, för då ska jag dit på stickstämma. Fick inbjudan igår och vet nu att jag kom med på kurserna "Flerfärgsvirkning" och "Sticka med två färger". Det blev visst ett litet färg-tema för mig! Tänk så färgglada saker jag ska kunna producera sedan!

3 kommentarer:

A sa...

Jag trodde de slutat med kanelknäcke. Jag åt det massor när det var nytt. Undrar om det var med pastej det var extra gott. Onyttigaste knäckebrödet som finns slår jag vad om att det är iaf... Måste ju nästan kolla om det finns i min affär. Har inte sett det på länge.

Stickorren sa...

Finns det inte kanel i leksand så får vi väl bunkra upp ett lager....

Anonym sa...

;-)))

Jag älskar också kanelknäcke, men det var nog lite godare i de avlånga skivorna.

Och nu har jag EN SOCKA att strosa runt i! ;-)))