lördag, mars 03, 2007

Man KAN kasta garn

Jag vet att det är svårt att tro, men idag har jag faktiskt kastat bort en hel påse med garn. Inte något kul garn alls förstås, utan mest små rester och läskiga akrylsaker.

Jag hade faktiskt fram till idag även en del udda stickor sparade från forntiden. Ja, alltså ensamma stickor utan matchande kompis. De fick också flytta till soprummet idag.

Igår laddade jag upp (eller, kanske snarare varvade ner) några timmar på stickcafé inför helgen. Skönt! Idag har jag inte hunnit sticka, men det har å andra sidan blivit en hel del annat gjort. Tex sitter jag nu i ett helt annat rum och knapprar...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nä?
Det där hade man kunnat lägga i en läcker ask och slagit in i tjusigt papper till en garnhasard! ;-)) Eller kanske inte.

Jag undrar över dagens inköp för de som var på utflykt.

Kattmamman sa...

Preciis! Men jag tycker faktiskt att det var ett bra tips - det finns inget mer irriterande än de där garnerna som tar upp alltför mycket plats.

Anonym sa...

Hej!
Fin sida, jag har ingen egen men kollar på er andra stickentusiaster ibland.
Jag jobbar på dagis och kunde inte låta bli att kommentera här, finns det inget dagis i närheten som kunde få garnet? Vi gör av med mängder av garn och barnen gillar alla färger, de väver och gör snoddar bl.a.
Kanske något att tänka på när ni får massa rester (det är ju inte alla garnstumpar man vill spara) skänk dem till ett dagis!
De kommer garanterat till användning!