onsdag, september 05, 2007

FO: udda sockar

Har just fäst trådarna på sockarna jag lovat göra till J:s lillebror.


Eftersom jag lovat att göra dem åt någon annan så blev de naturligtvis inte riktigt bra. Fick tighta till runt hälen tex, där det blivit lite väl glesa maskor. Men det fånigaste är nog att jag lyckades sticka på hällappen olika i förhållande till resåren på resp. socka.

Eftersom det är 36 maskor på varvet har jag 18 maskor på hällappen, och 18 maskor på det parti resårstickning som löper vidare fram ovanpå foten. Eftersom jag nu råkat börja hällappen vid räta delen av resåren på ena sockan och vid aviga delen på den andra har det blivit såhär:

Det syns kanske inte så bra, men på den vänstra sockan är det 4 aviga "dalar" och på den andra 5 st. På den vänstra blev det 3 "åsar" och på den högra 4 st. Så dn högra sockan är lite smalare så här utan fot i.

På en större socka hade jag kanske inte ens märkt det, men här blev det ganska tydligt. Hihi. Nåja. Jag gör inte om. Jag erbjuder mig att sticka fler par istället.

Nu ska nämligen sockorna få följa med mig på kalas!

1 kommentar:

Inger sa...

Är du säker på att någon kommer att märka något?Det tror jag knapp,särskilt om vederbörande inte stickar själv.