tisdag, september 18, 2007

Garn!

Nu är Garnhärvans Opaltävling är avgjord. Grattis ni som vann 1 kg garn! Lycka till med att välja nystan, själv har jag svårt nog att plocka ut tre stycken! Mönstret på min virkade halsduk kommer vara med i ett mönsterhäfte som kommer ut i oktober, och för detta får jag alltså tre nystan. Tjoho!! Men, ska jag välja tre olika, eller fundera ut något lite större projekt som kräver fler nystan?

Just nu har jag iaf fastnat för det här garnet. Hundertwasser cotton.

Bilden är lånad från Garnhärvan.


Sambon hann förresten knappt hem från USA innan han fick åka på kurs i Stockholm. Så här får man nöja sig med att gosa med garn igen. Fast, det går ju rätt bra det också. Det kliar i fingrarna efter att få sätta igång med något nytt, men jag ska ta några varv på en barnsocka först iaf. (Gör ni också så förresten? Betar av lite på ett WIP innan ni belönar er med ngt nytt?)

4 kommentarer:

Inger sa...

Grattis och lycka till med valet.

Stickorren sa...

Nääää...det kliar alltid för mycket i fingrarna att prova nytt......det kan vara ett av problemen med att få något klart:-)

Anonym sa...

Det beror ju lite på... men ofta gör jag nog så. Igår tex var jag "tvungen" att sticka den sista volangkanten på min halsduk, och maska av 600maskor... istället för att börja på mina nya halvvantar (som jag dessutom verkligen behöver!)

.. och idag är det bara 5 plus ute, så det var ju kanske inte den mest brilianta prioriteringen. Men jag har en rolig stickning att se fram emot ivkäll i alla fall :)

Trollmamman sa...

Jag önskar att jag vore lite mer sådan - jag är för mycket åt andra hållet... Först "måste" jag göra klart, sen får jag börja på något nytt :-(

Tror det beror på att jag är rädd att aldrig få något färdig annars, men det resulterar i att när ett projekt är klart så kastar jag mig handlöst in i ett nytt lättstickat projekt som inte kräver någon tankemöda - jag vill ju inte vara utan stickning, men jag orkar inte (eller tar mig inte tid till att) klura ut hur/vad jag ska göra som nästa projekt ...