lördag, september 22, 2007

Ledig lördag

Så skönt det är att få vakna av sig själv, slöläsa tidningen i sängen och bara vara ledig ibland! Tur man har ett jobb så att man riktigt kan uppskatta en fri dag! Idag har vi varit en sväng på stan, tagit en fika och jag har köpt en tidning jag snart ska kolla lite i.

Igår stickade jag klart vante nummer två, ja förutom tummen då, på stickcaféet efter jobbet. Vantarna fick lite olika färgton eftersom garnet på respektive vante kom från olika ändar av nystanet, men vad gör väl det?! Nu ska det blir intressant att se hur tummarna blir!


Ulldockan efterlyste en bild på den ekivoka spiralsockan.
Jag kan väl erkänna att jag inte riktigt hade tänkt igenom vilken effekten av det där färgbytet vid tån skulle bli. Angående sockans placering vill jag dessutom poängtera att det inte är jag som är ansvarig.

Nu blir det lite tidning, lite tummar, lite kaffe och kanske lite cd-bok. Kanske blir spiralsocka nummer två lite längre framåt kvällen.

1 kommentar:

Inger sa...

Tack för titten!