söndag, september 02, 2007

Söndag

Idag jag haft några vänner på besök, och stickat hela eftermiddagen. Mycket trevligt! Jag fick dessutom helt oprovocerat vackra blommor, paprika, spännande kanelte och hemodlade morötter. Jag blir ju bortskämd!Men alltså, man undrar ju precis hur ensam en del tror man känner sig när man får en sådan här morot .. ;-) Jättegoda var de iaf, även om jag ännu inte gått lös på just den här tvåbeningen.


I går virkade jag lite på grodhuvudet så nu är det dags att fylla det med något slags plastkulor. Dessa måste dock grodans nya ägare skaffa, så jag får väl lämna ett litet påfyllnadshål.

Jag är faktiskt ganska tveksam till att den kommer funka som en sådan där "Hackey sack." Jag tror att virkningen blev för stum och stel, liksom. Dessutom är stackars grodan äggformad och inte rund. Jag skyller på mönstret. (Även om jag borde ändrat det när jag insåg vad som höll på att ske.) Nåja. Nu har jag iaf försökt tillverka en.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Söt liten groda du gjort. Var hittar man det mönstret? Vad är det för plastkulor man ska stoppa i?

Strumpstickan sa...

Fyll halva huvudet med små torra adukibönor eller liknande, kanske gröna linser och sedan lite kuddstopp på toppen?

Sussry sa...

Jättesöt groda.

Inger sa...

Mycket ensam.Tack för igår.

Fröken Fräken sa...

Mönstret till grodan finns här:
http://barney.gonzaga.edu/~aburton/froghack.html

Jag vet inte riktigt vad det ska vara för små plastkulor i, det var därför jag överlät fyllandet till den som skulle ha grodan.

Tydligen blev det jättebra att pilla i en nylonstrumpa och fylla med rundkornigt ris.