fredag, mars 07, 2008

Att prata svenska

Idag har jag jobbar igen. Jag kan prata, visserligen med viss basröst, men trots allt en fungerande sådan. Tösen som härom dagen tipsade mig om att "Man måste hosta så man låter som vanligt sedan." konstaterade idag nöjt att "Nu kan du prata svenska igen!".

Kul och lite tankeveckande kommentar tycker jag. Att "prata svenska" har ju för henne uppenbarligen samma betydelse som att "prata normalt". Jag blir ju dock nyfiken på vad det var för språk jag pratade härom dagen. Synd att jag inte tänkte på att fråga henne..

I går kväll var jag och några vänner på Garnhärvans stickcafé. Så mycket meditation blev det kanske inte, men det var mysigt ändå! Både Annette och den lantligt belägna lokalen hon håller till i är så trevliga! Jag stickade på mina muddar. Så här ser de ut just nu:
De skulle ju kunna vara klara, men jag funderar på att virka en liten kant längst fram. Och på om jag kanske ska skriva ner mönstret.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj i stugan! Skönt att du börjar må bättre och kan prata igen! Ett mönster till de snygga muddarna skulle göra iaf mig, jätteglad! :) Trevlig helg!

Strumpstickan sa...

En grå krullig boucle eller ullkant?

Anonym sa...

Så snygga! Och perfekta som de är, tycker jag!