måndag, mars 24, 2008

Kort helgsummering

Så fort de lediga dagarna rinner iväg! Här har inte hänt så fantastiskt mycket, men jag har iaf hunnit träffa både släkt och vänner (och sambon!), passat på att frosta av frysen nu när det är kallt ute, läst lite och stickat lite. Det är gott.

Sockan har växt lite sedan sist. Jag tycker om färgerna i garnet, men tycker det mönstrar sig på ett lite märkligt sätt. Det har ju förstås med maskantalet att göra, men jag undrar ämdå lite hur det är tänkt att bli...Får se om jag lyckas få till en lagom storlek till J. Han hade nästan växt ur det förra paret innan de ens var klara.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker mönstret på sockan blir jättehäftigt. Inte som alla andra..., och det är ett klart pluss. Färgerna gillar jag också.

Anonym sa...

Håller med dig om att dom lediga dagarna bara försvinner såååå snabbt. Gillar sockan!

Strumpstickan sa...

Ser ut att bli sköna sockar!

Anonym sa...

Jag har rörmokat idag. skaftet blev klart, och jag blev så förvånad "igen" över hur fort man stickar sitt rör!

Men livet är ju mer än rörmokeri...