måndag, mars 03, 2008

FO - dragspelsbasker

Lite ljudbok och en film så blev dragspelsbaskern färdigstickad och alla garnändar fästa.

Den här gången stickade jag alla åsar och dalar, så resultatet blev verkligen en dragspelsbasker och inte en badmössa. Nu gillar jag visserligen den mössan också, men iaf.
Ska försöka ta någon bättre bild när jag har en fotograf i närheten och när jag fått "blocka" mössan lite. Blockar en mössa gör man enklast genom att ha den på huvudet i fuktigt väder, tänker jag.

7 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Snyggt!

Inger sa...

Fuktigt väder blir nog inte svårt att hitta även om solen strålar just idag.

Anonym sa...

Den är jättefin och Frökenfärgad!

Agneta sa...

Vilken härlig kombination av färger. Den är jättefin

Anonym sa...

Jättesnygg! Som sagt, färgerna är jätesnygga!

Jag räknar också med att regnvädersblocka min... det måste ju vara smidigast. Och skulle det aldrig regna mer så får jag väl konstruera mitt eget regn med hjälp av blomspruta och sedan ta en promenad... men det känns rätt osannolikt att det skulle behövas, även om solen skiner idag :)

Unknown sa...

Hej har du mönster på din fina dragspelsmössa.
Mvh/ Marie Söderström
E-post: marie_soderstrom@hotmail.com

Unknown sa...

Hej har du mönster på din fina dragspelsmössa.
Mvh/ Marie Söderström
E-post: marie_soderstrom@hotmail.com