fredag, juni 20, 2008

Garnredovisning

Nu har jag fotat så att jag kan visa er garnerna som jag köpt från Knit Picks respektive Yarnmarket.Två härvor av det tunna sjalgarnet Shimmer i färgen Fennel. Baby alpaca och silke - mjukt, och med lite glans! Jag är jättenöjd med färgen också.

En ofärgad härva av en aning tjockare garn (typ sockgarn), en blandning av merino och silke, och två 50g:s härvor av samma garn i en jeansblå nyans. Jag tror att jag hade tänkt ha det till en sjal som passar till jeans, men knasiga jag har ju redan börjat på en annan för samma ändamål. Nåja. Något ska det väl bli av det, men knappast slitsockar iaf.

100 g ofärgat tunt lacegarn i merino, att använda som det är eller färga med Kool-Aid.
När jag beställde slängde jag med en rea-härva av det färgade merinogarnet också, trots att det kanske inte är mina fäger. Garnet heter då "Glossamer", och jag betalade i svenska pengar ungefär 13 kr för 50 g. Omöjligt att motså! Dumt bara att jag inte tog två!

Det ska bli spännande att se hur Knit Picks-garnerna känns när man stickar och hur de färdiga alstren känns. När jag bara tittar/känner på dem så här tycker jag att de verkar mycket prisvärda!Från Yarnmarket har jag beställt gråbrun Peruvia till en tröja. Jag tyckte så bra om de Beroccogarner jag fick vid förra USA-leveransen att jag gärna ville prova detta också. Tänkte våga mig på att trotsa "The boyfriend sweater curse". Jag är inte så rädd. Jag tror det är andra saker som är svårare att övervinna i ett förhållande. Om min älskade vill ge sig av beror det nog snarare på mig, än på att jag gett honom en illa stickad tröja. Iaf om han tar tröjan med sig... ;-)

Jag hade också beställt (och betalat) ett par nystan Noro, Silk Garden Lite, men tyvärr har det försvunnit någonstans i hanteringen. Tröstar mig med att det tydligen finns fler med god smak där ute i världen! Och med att klappa allt mitt andra garn..

2 kommentarer:

Inger sa...

Härliga garner du hittat och efter en snabb titt,med kontroll på pekfingret,en ren drömshop du hittat.Ha det bra på Gotland!

Anonym sa...

Prat om dregel!!!!!