måndag, juni 30, 2008

Hemma

I går åkte vi tillbaka till fastlandet och kom hem sent på kvällen. I dag har jag varit och jobbat, det kändes lite märkligt. Overkligt nästan. Jag har ett par veckor kvar till nästa ledighet.

Jag har ju mobilbloggat lite från ön, så ni vet ju på ett ungefär vad jag har haft för mig, men jag ska iaf visa er några fler bilder från resan.

Blåelden blommade så vackert över hela ön, både längs vägrenar och på andra ställen, som tex här nere på Hoburgen.

Utsikten från Högklint mot Visby är riktigt fin. Vi fick oss också en promenad längs stigen till Rövar Liljas håla.

Jag stickade barnsockor utan bestämd mottagare (för det har goda vännen M sagt att man får) och fotade i den gamla gödselbrunnen utanför ladan som vi bodde i.


Massor av söta får såg vi förstås också under veckan. Det här hälsade jag på när jag tog mig en liten morgonpromenad.

Nyponrosorna är också vackra i morgonsolen!

Sista dagen åkte vi till Fårö och kikade på raukarna där. Jag kände igen just de här sedan jag var där med min familj en gång för länge sedan.

När bilnördar är på gemensam utflykt kan det se ut så här på vägen framför en.

Ja, och det var då vi fikade hos Kuten. Det var ganska speciellt (inte bara beroende på att alla andra tycktes ha glömt sina stickningar). Mycket intressant trädgårdskonst tex...

Vi har har varit på fler ställen förstås, men alla fastnade inte på bild, och allt kanske inte är så spännande för er att läsa om. En dag var vi dock ut till i ullspinneriet i Fardhem och tittade lite, men maskinerna stod stilla för reparation och det mesta garnet fanns i sommarbutiken i Hemse. Och dit kom jag ju också som ni sett...

Vad tror ni, en hel vecka på Gotland och bara två härvor inhandlade, är det bra eller dåligt? Jag känner mig faktiskt rätt nöjd iaf. Jag kommer få mig en vackert grå Gotlandsjal, och jag har så mycket annat nytt garn att klappa på.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser ut som om ni haft en omväxlade semester. Bästa bilden är dock den ,när alla fåren vänder ändan till dig när du fotar. Dom är väl livrädda att bli igenkända av sticknördarna runt om i landet.

Anonym sa...

Jag gillar blåelden som blommar så stolt trots den svåra torkan.

Inger sa...

Vilka härliga bilder jag blir riktigt sugen på att åka dit.Det går ju båt mellan Öland och Gotland på sommaren,men i alla fall förra sommaren var turlistan sådan att det inte gick att åka fram och tillbaka från Öland samma dag.Det gjorde det i andra riktningen om man nu skulle vilja se Grankullavik.En snabbis till Visby skulle inte sitta fel annars.

Anonym sa...

Fina bilder
blåelen är så fin så
Är själv född i Hemse så lite nostalgi är dina fina bilder

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack