måndag, december 22, 2008

Det lackar mot jul

Är ni klara med julförberedelserna ännu? Här har dammsugaren fått sig en tur i lägenheten, julklapparna är inslagna och i går kom en och annan tomte fram. Sambon har griljerat skinkan och ska fixa gran.

Det blev inga julgardiner och ingen fönsterputs och inte särskilt mycket gnuggat bakom spisen. Tänk så bra att man kan bestämma själv!

Däremot fick jag klart brorsonens önskesockar igår.


Jag jobbar idag och i morgon, så det känns bra att veta att det jag vill ha klart är klart. Ska bara ut och ragga lite mer vörtbröd efter jobbet idag. Har haft en skön och välbehövlig sovmorgon idag, men nu ska jag ta tag i dagen!

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha.. jag läste "Sambon har griljerat skinkan och ska fixa GARN." Och tänkte att det var konstigt att ni avslöjat julklapparna för varandra redan nu :))

Hoppas att dagen blir bra!

Anonym sa...

Här griljeras också skinka idag, och granen ska vi klä ikväll. Önskar dig en riktigt God Jul , och tack för en trevlig blogg.
Ewa

Anonym sa...

Vi har inte förberett så mycket, för vi ska vara borta hela julhelgen. Men lite klappar har vi köpt och skinkan är provsmakad och tomten står ute på gården och hälsar god jul.Ha det så gott i helgen!

Inger sa...

Här blev det ingen sovmorgon,trodde jag ställde fram klockradion till att gå igån 7:00.Det gjorde den också,men av någon anledning hade jag ställt fram klockan också,så i själva verket var klockan sex när jag vaknade,men eftersom tiden på klockradion var sju tog det sin rundliga tid innan jag upptäckte det.

Samtal från min trädgård sa...

God Jul och Gott Nytt År! Det blir jul antingen man har städat eller ej. I dag ska jag ta det lugnt och gå med barnen på bio.