söndag, december 07, 2008

FO

Jag har helt klart gått in i något slags dimma orkesmässigt, men känner mig iaf mycket mer på gång nu än förra helgen. I går kväll tog jag tag i stickningen igen och gjorde klart mössan jag hållit på med ett bra tag och jag har iaf tryckt ner ett par hyacinter i krukor.
Se där! Det blir nog jul i år igen!

Mössan ser kanske inte så kul ut där den ligger, men gjorde sig bättre än förväntat på ett provhuvud (läs: sambon). Eftersom jag inte vet exakt huvudstorlek på mottagaren gjorde jag det enkelt för mig med en uppvikbar kant på mössan. Då går det ju lätt att reglera.


Om du är medlem i Ravelry så hittar du förresten mönstret här. På min mössa bildades dock inte samma "raka" mönster av minskningarna. Jag måste ha missförstått mönstret, för mina minskningsställen flyttades liksom på något annat sätt för varje gång, så mina "åsar" lutar lite tjusigt istället. Synd att jag inte kom på det i tid! Nåja, jag tror knappast mottagaren bryr sig om det!

2 kommentarer:

Inger sa...

Tack för tipset på mössmönster.Här finns ju flera karlar att sticka till.

Anonym sa...

Mössan ser fin ut! Jag har ett par dagar ledigt nu, så det kanske skulle vara något att ta tag i.
Ewa