måndag, december 29, 2008

Övningskörning

Äntligen har jag sytt lite. Jag ritade av mönstret i förrgår, klippte till tyget igår och idag har jag sytt.
Jag behöver öva! Ju mer man syr ju lättare går det, det vet jag ju sedan förr. Lagom stäckning av tyget och lagom gas på symaskinen och lagom pressarfotstryck och lagom noggrannhet är sådant där som inte går att läsa sig till. Det är sådant som sätter sig när man får hålla på lite.

Den här lilla babybodyn tog orimligt lång tid att sy. Säkert mer än två timmar totalt. Och då hade jag som sagt klippt till tyget innan. Nåja. Ingen kan anklaga mig för att hafsa och jäkta iaf! ;-)

I morgon ska jag ta mig en tur till Jofotex. Då ska det köpas tryckknappar till grenen så bodyn blir ett FO.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så otroligt fin! önskar att jag kunde sy också. Men det är kanske inte för sent än...hmm, kanske ska gå en kurs.Tänk att kunna sy ett unikt plagg, som ingen annan har.

Anonym sa...

Skojar du med oss, när du säger att det tog lång tid att sy den söta bodyn? Är 2 timmar lång tid?
Jag skulle vara lycklig om jag klarade det på 5 timmar.
Ewa

Sanna T Sköld sa...

Sådan fin body. Jag sydde mycket till våra barn när der var mindre. Nu är jag periodare. Sommarklänningar skall det bli med tiden.

Kramar
Sanna

Stickorren sa...

Den var ju jättefin! Och jaa, du har ju rätt det där med träning...