torsdag, juli 16, 2009

Torsdag

I går var vi och hälsade på svärmor, så jag hann en halv grön rand på filten i bilen. Borde ju sticka vidare på den idag, men har lite svårt att få ro att sätta mig ner och "bara" sticka på en så pass enkel stickning när jag är hemma. Kanske ska prova att sätt mig på balkongen och lyssna på en ljudbok samtidigt. Jag har dagen för mig själv och egentligen inga måsten, men jag känner liksom hela tiden att jag borde passa på att göra sådant jag inte kommer kunna/hinna/orka/vilja göra senare (och nu menar jag faktiskt inte bara sådant som att städa osv, utan även saker för min egen skull.) Frågan är ju bara vad det är...

Hittills idag har jag iaf sytt lite grand. Det fick bli ett par extra örngott i minsta storleken.

Hm. Kanske ska passa på att baka något kul innan jag tar lunchmacka....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Extra örngott är alltid bra att ha, man brukar få byta ofta. ja, passa på att sitta på balkongen och läs eller lyssna på böcker. Sånt brukar man inte hinna sedan

Inger sa...

Tänk på att du kanske inte hinner eller får ro till att sitta med en enkel stickning sen.Bäst att passa på nu.Njut!

Mia sa...

Jag tycker tvärtom. Passa på att ha tråkigt, njuta av stickning kan du göra sedan, i kortare stunder. Det går inte att passa på bara för att man måste. Jag hade aptrist sista dagarna för det är en frustrerande tid. Det går inte att koncentrera sig, jag kände också att jag borde och kom igång med frosta av frysen.... men ibland blev jag bara sittandes eller plockandes med ingenting. Och det är som det ska, tror jag.
Lycka till!

Anonym sa...

Det är klart att du är rastlös, det har varit en lång väntan och nu är du nästan i mål. Det är stort att föda barn och nervöst när man inte vet vad som kommer att hända.
Kine.