onsdag, september 02, 2009

Ingen tur med eftermiddagslur..

I lägenheten under vår pågår badrumsrenovering. Det innebär att även vårt vatten har stängts av till och från, och i två dagar har jag fått koka vatten i tekokaren för att få varmvatten. Det har funkat, och jag vet ju att är så det är med vattenledningarna i det här huset. Tur att de slår på vattnet på kvällarna igen iaf!

Jobbigare är att någon form av bilning har pågått där nere både på em igår och idag. Det är ett rejält oljud och hela huset vibrerar. När de drog igång i dag hade lilla N just somnat efter flera försök och jag hade tänkt ta mig en tupplur jag också och kanske även hinna sticka lite eller så. Det blev det liksom inget av med...

Jag undrar just hur störande det är när jag går på golvet jämfört med detta. Men, äsch, det är klart, ljud är bara störande efter kl. 22.00. Pip.

4 kommentarer:

Kristina sa...

Kom till mig. Här är det tomt hus och tyst. KRAM

Anonym sa...

Jobbigt med oljud, när dom små ska sova. Dom behöver ju verkligen sova lite.

Inger sa...

Jag kan förstå din frustration.Inte bara bebisar behöver sova,mammor kan också må gott av en liten slummer.

Tina sa...

Det där minns jag också. Grannarna renoverade som galningar när Noor var nyfödd, och jag var redo att gå och mörda dom om dom lät så vi inte kunde sova!
Det slutade med att jag flyttade ut ur huset några dagar, hem till pappa, för att få lite lugn och ro. Bättre det än att åka fast för mord tänkte jag.