måndag, oktober 05, 2009

Lugnet har lagt sig

Nu är vi inte arga här längre. Lilla N somnade till sist efter att ha kämpat emot rätt länge.
Som synes sover hon dock gärna med minst ett öga lite på glänt. Hon vill inte släppa kontrollen på omgivningen helt verkar det som.
Själv har jag fått min bredbandsuppkoppling tillbaka, letat rätt på mössmönster, tagit fram mitt favoritgarn, stickat provlapp och sedan lagt upp till en vintermössa till N. Ni skulle bara veta hur skönt det känns.
Uppläggningsmetoden, sk Figure 8 cast on, har jag aldrig använt förut och den var lite klurig innan jag hittade en video som visade samma sak.

Nu rör det sig i kuddhögen i soffan, snart kallar bossen igen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men medge att du har en underbar liten boss. Men även underbara bossar kan ju bli liiite jobbiga ibland.

Anonym sa...

Vilken cool tjej.Jag tror även vi som små barn var så där otröstliga ibland, tänk om man kunde minnas varför man kunde vara så arg, då hade man ju kunnat hjälpa. För visst känns det i hjärtat när vi inte förstår. Kine