onsdag, oktober 14, 2009

Sömn

Åh. Idag har lilla N tagit sin eftermiddagslur. (Det gjorde hon inte i går.)

Jag har:
Druckit kaffe och stickat de sista varven på mössan. Nu återstår "bara" I-cords och ev. öron.
Bytt ut två trasiga lampor i hall och kök. (Mkt välbehövligt särskilt i köket eftersom lampan över köksbordet har ballat ur och dimrar sig själv precis som den vill. Det blir rätt mörkt om taklampan dessutom är trasig.)
Strukit till ett gäng amningströjor. (De åker bara runt, runt i tvätten och ibland har jag dem skrynkliga.)
Paketerat några saker jag sålt på Tradera.
Tagit ut en matlåda ur frysen.

Puh. Skönt. Andas. Nu klarar vi kvällen, lilla N!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, man vet vad man gör när man har småchefer hemma :-) Inte lätt att hinna med något annat som chefen inte bestämt. Hoppas ni får en fin kväll.
Ewa

Mia sa...

Jag tröstade mig med att sömnen vinner alltid till slut. De små liven kan hålla igång, skrika eller greja men i längden vinner jag som är vuxen. "Jaja, kämpa på du lilleman, snart kommer John Blund och då är det inte mig han kommer till, hehe".

Om de sovit för lite en dag sover de längre en annan. Och då hinner man både den ena och det andra och det tredje och det fjärde... och sen står man till sist där över spjälsängen och undrar om de inte ska vakna någon gång.

En del bebisar sover dock nästan inte alls, men tystnaden av en sovande bebis är så välgörande att det nästan går att ta på. Njut!