onsdag, januari 13, 2010

Nytt WIP

När jag hittade mönstret till Boheme på Ravelry för ett tag sedan blev jag glad. Äntligen ett projekt som mina tre härvor Mirasol Tika skulle kunna räcka till. Om jag stickar den relativt omgående vill säga, för barn har visst en tendens att växa och alltså kräva fler garnmeter.

Stickade provlapp, räknade och lade upp i förrgår. I går hade jag stickat upp ett av mina tre nystan och insåg att garnet aldrig skulle räcka till storleken jag stickade. Tur då att koftan såg väl stor ut. Jag repade upp och började om. Nu stickar jag strl 12 mån, men med tunnare garn än i orginalmönstret. Hoppas att det ska bli bättre nu!



Annars så förbereder jag mig för att åka en sväng hemhem igen. Och beundrar min dotter som är ett akrobatiskt geni och har lyckats vända sig från rygg till mage idag.

3 kommentarer:

Malin sa...

Vilken fin kofta och det där garnet känns bekant. ;)

Hoppas på att snart få se den lilla akrobaten. Ha det bra hemhemma!

Anonym sa...

Jättefin kofta du tänker förära lilla N. Men hu så trist att repa upp!Beundrar dig för att du orkar.

Kristina sa...

Har läst och hört av flera att överdelen brukar ta ca 1/3 av garnmängden. Kanske kan du räkna lite på det coh se om garnet räcker