fredag, april 09, 2010

Kort rapport

Lilla N och jag är hemhemma ett tag igen. I går tog vi en skön vårpromenad längs med ån.
Djevelluen jag stickade var inte riktigt bra till lilla N så den har lagts undan och får bli present till någon annan bebis. Jag har kapitulerat och ekiperat tösen med en vårmössa från HM istället. Det går ju bra det också.

Idag tog vi med min mamma och moster och åkte till Jofotex i Söderköping och utökade muddförrådet. Lite cerise trikå, och en bit elefanttyg till presenter blev det också, men ganska återhållsam var jag väl ändå med tanke på hur mycket fina tyger som finns där, tycker ni inte? John berättade att Flodistyget snart kommer i nya färger, bla just cerise faktiskt, och visade också ett helt nytt retrotyg (vilken motsägelse!) som kommer in i maj. Kul! Vi blev dessutom bjudna på gratis fika på kondiset som ligger precis bredvid. Mycket trevligt, och mycket trevlig personal även där.

Nu tvättas det tyger och klipps till mönster till ett gäng kläder här medan min mamma barnvaktar lilla N. Härliga tider! Sy får jag dock göra någon annan gång, för jag är verkligen inte kompis med min mammas gamla symaskin.

2 kommentarer:

Mia sa...

Å vad jag unnar dig lite egen projekttid. Och lilla N har det bra hos mormor, och mormor har det bra hos lilla N, så njuter ni alla tre. Skönt sedan med färdigställt och sen bara sy när du väl är hemma. Du är bra smart :)

Anonym sa...

Härliga vårdagar nu. Perfekt för sköna promenader.