tisdag, maj 11, 2010

Upprepningar

Det börjar väl bli väl tjatigt och ointressant med mina elefantmuddbyxor, men jag hann iaf sy ett par nya i strl 56 till den lilla tösen som föddes för en vecka sedan, samt posta dem innan vi åkte iväg till Värmland över helgen.
Det jag stickade på Helena-koftan under vår resa fick jag tyvärr repa upp härom dagen. Upptäckte ett par felplacerade omslag och hoptagningar en bra bit ner. Trist, men inte mycket att göra åt, mer än att repa upp då. Något som är väldigt roligt (skönt) är annars att lilla N har börjat kunna sova lite mer själv på kvällarna så nu skulle jag ju kunna sticka lite mer igen. Om jag nu bara inte hade fullt upp med all denna byxsömnad. ;-)

Kom förresten på att jag inte visat den här elefanten som jag sytt av en second hand-gardin. Den ska få följa med ett annat par elefantmuddisar till en annan bebis som snart ska födas. Elefantens öron prasslar när man pillar med dem eftersom jag sytt in bitar av en ostbågepåse i dem. (Sambon såg för övrigt väldigt överraskad, men inte helt missnöjd, ut när jag en dag plötsligt deklarerade att "Vi behöver köpa ostbågar.")

3 kommentarer:

Malin sa...

Vilken bedårande elefant och så finurligt med bitar av ostbågspåse i öronen. :)

Anonym sa...

Otroligt gullig elefant! Jättefint tyg. Byxorna är också jättefina.
Ewa

Onomak sa...

Vilken jättesöt elefant! Om du behöver prassel, men saknar ostbågar är smörgåspapper eller bakplåtspapper ett bra tips! =)