lördag, april 16, 2011

FO - Milo

När sockorna blev klara förra veckan fick jag genast lust att lägga upp till ett nytt projekt. En liten Ravelrysurf och jag hade bestämt mig för en Milo. Supersnälla U gav mig Araucania Nature Wool som hon fått över när hon stickat en tröja och sedan var jag igång. Garnet var perfekt för det här projektet, tycker jag.
Jag valde att göra en hästsko-fläta på framstycket, och har stickat i storlek 18 månader, men med lite extra längd. I går kväll maskade jag av och fäste några av garnändarna men har ett par kvar. Västen behöver också blockas som synes.

Lilla N har jättehög feber i dag och mår inte alls bra, men efter en Ipren satte hon fart en stund och provade sin nya väst medan hon klev in och ut på balkongen.
"Är den skön?" frågade jag. "Schöööön" sa lilla N.
Vilken stor tjej jag har som klär på sig skor, krage och mössa själv. Enligt mammas order ska man nämligen ha skor och mössa på sig om man går ut på balkongen.

I kväll kommer min kära make hem från en långresa till USA. Härligt! Och kanske lite extra härligt eftersom jag vet att det finns tyger med i bagaget...

1 kommentar:

Anonym sa...

Otroligt fin väst du gjort!Å, vilket underbart hår lilla N har. Avis!
Ewa